lunes, octubre 12

Lapsest täiskasvanuks.

Ei, ma ei hakka arutlema teemal, kuidas vahetusaasta kõik hoobilt täiskasvanuks muudab, ärge kartke, tahaks teile seletada vaid siinset haridussüsteemi!
Ehk siis sünnib laps ja on oma esimesed 2 elusaastat ema või isaga kodus, kui mõlemad töötavad, lapsehoidjaga.
3-5 aasta vanuselt käivad Jardin’is, ehk nagu lasteaed. Neid on nii privaatseid kui ka nn riigi jardin’e. Justnagu meie lasteaed, vahe on ainult selles, et 4 ja 5 aasta vanuselt on see kohustuslik!
6 aasta vanuselt minnakse kooli- escuela. Seal toimub õppimine 6 aastat, klassikollektiiv jääb samaks.
Nüüd läheb asi keerulisemaks:D

Järgmine etapp kannab nime Liceo- kokku 6 aastat liceo’d ning samuti nii publicos kui ka privados- ehk siis riigi- kui ka eraliceo’d. Kuid esimesed kolm on kohustuslikud- viimased 3 nagu meie gümnaasium, pole kohustuslik. Liceo’s siis esimesed 3 aastat õpitakse samas klassikollektiivis, mis pannakse paika nimekirja alusel- tähestikuliselt.
4-6 klass kannavad veel eraldi nime bachillerato- põhimõtteliselt gümnaasium. 4nda astmes tehakse klassid ümber, seekord isikukoodi järgi- neil on isikukoodiks suvaline number ning nad jaotatakse lihtsalt viimase numbri järgi klassidesse- kõik, kes lõppevad 1ga, lähevad ühte klassi, kõik, kes lõppevad 6ga, lähevad ühte klassi jne. Nõnda õpitakse ühe aasta, 5ndas liceo astmes peavad kõik omale suuna valima- tavaliselt on nendeks biologico/ humanistico/ scientifico/ arte, ning seega klassikollektiivid muutuvad taas.

KUID! On ka teine võimalus Liceo asemel. Selleks on UTU- escuela técnica. Esimesed kolm aastat õpitakse aineid nagu Liceo’s, kuid lisaks keskendutakse ka suunale, mida õppima olid läinud- elektrik/kokk/juuksur jne. Järgmised kolm aastat on peamiselt ainult suuna õppimine.

Pärast 6 aastat Liceo’d või 6 aastat UTU’t (pole kindel, kas kõikide suundadega) saab minna ülikooli.

Mis veel asja keerulisemaks teeb on asjaolu, et pärast 3 aastat võib liceo’st minna UTU’sse ja vastupidi. Ning UTU’sse võib minna ka pärast 6 aastat liceo’d.

Y da, nõnna ongi. Ma loodan, et see kirjeldus tuli enam-vähem!
Niipalju veel, et mina käin 4ndas liceo klassis, märtsist lähen 5ndasse ja pean endale suuna valima. Siinkohal arvake kolm korda, mis see olema saab:D

3 comentarios:

  1. ok,väga erinevad süsteemid meil,mul kergem:D
    aga sa valid viiamse suuna?

    ResponderBorrar
  2. Issandjumal, ma ei saanud mitte midagi sellest süsteemist aru. Eriti rocket- science :D

    ResponderBorrar
  3. Kamoon, HELENA! Olen suht kunstiinimene... Ma nagu oma arust olen kogu elu neid scientificu aineid eelistanud... Ja nagu oluliselt rohkem saab aru ka.

    ResponderBorrar