miércoles, septiembre 9

Eile õhtul kirja pandud- kuid täna oli samasuper endiselt:D

Ma teen seda jälle. Tiina, anna andeks juba ette! [siin ma mainin, et ma ei tea aed-ja köögiviljadest midagi ja ma naersin selle koha peal südamest, tavaliselt olen mina see sinult-sulu-küsija] Nimelt teistele, ainus kes mulle siiani oli öelnud, et tal on vastumeelne mu blogi lugeda, kuid ta ju ometi peab seda tegema, sest ta on Tiina ja mina olen Mari, on Tiina. Ja ma saan sellest täiesti aru, sest ma ka ei viitsi lugeda tema orkestri-reisidest vms. Lihtsalt asi on selles, et kui rahvast ei tunne, ümbrust ei tunne, siis EI VIITSI lugeda teise blogi. Aga praegused HTG kanded on kõik mingid haigelt põnevad, hasart tekib!;) Aga ma siiani arvasin, et pere jaoks ikka on põnev, kuid oheimidagi, nüüd mainis emme ka, et mu Colonia-postitus oli üle pika aja taas põnev. Ja ma taas mõistan täielikult, sest see oli midagi uut. Ja ma viitsisin veidi kirjeldada seda kustumatu iluga linna, aga ei, ma ei lõpeta kirjutamist, sest ennekõike kirjutan endale. Minu jaoks on aasta(või 10 aasta)pärast just põnev lugeda neid pisiasju, neid, mis toovad esile mälupildid mingist kindlast hetkest, kuid niisama küsimuse peale „Oo, Mari, kuidas aasta Uruguays oli?“ ei meenu…
Seega. Täna oli teine koolipäev, mida ma nautisin. Jaah, seekord oli klass rahvast täis, aga ikka. Seltskond on muhe, aitab, ning isegi õpetajad tulevad ja küsivad, kas ma ikka aru saan:) Esimesed kaks olid ajalood, kus me vaatasime filmi. Ingliskeelset, hispaaniakeelsete subtiitritega. Kuulasin-lugesin, vahepeal läks seega sassi, aga üldpildis sain aru, teemaks rassism USAs.
Siis tuli füüsika. Ma taipasin, et ma olen üsna ümmargune null. Ja see saab raske olema aasta pärast. Edasi Bioloogi, teemaks ala tuuma jagunemine, aga eii, see keel on natuke liig ikka. Siis Filosoofia, kus jaa, ma mõistsin jälle:D Ning õpetaja on ka nii kena ja aitab! Ning matemaatikad. Kuna lugejaskonnas on mitu matemaatikut, siis ma seletan põhjalikumalt:D Seekord võtsime tekstülesandeid. Trigonomeetria- arvutada skulptuuri kõrgus kui vaatenurk ja kaugus antud. Ja matemaatikaõpetaja on ka muhe, viskab nalja klassiga ning aitab mind. Niiet tase on veidi kõrgem, vähemalt ülesanded on huviatvamad, ehkki ega neile kohe pähe küll ei visanud, kuidas lahendada.
Ning täna on RÄME külm ilm! Mingi 7 kraadi äkki, tuul ja noo, gaasiahi töötab jälle, aga ma juba kujutan ette, kuidas ma hommikul ärkan ning nina on kui jääpurikas. Trennis käisin, sain sooja sisse, aga näpud olid külmad, ehk siis natuke valulik oli see palli tagumine… Aga trenni toimumisest pole ka midagi rääkinud, seltskonnast jne. Käin siinses spordiklubis- Carmelo Rowing Club. Trennikaaslased on tüdrukud, pisikesed 10sed ning suuremad ikka oma 18, tase on ka üsna erinev. Aga õhkkond on mõnus, meestreener, soojendame ja venitame isegi veidi ning siis teeme servi või võrgu pealt maha harjutusi, treener teeb ka kohati kaasa, aitab. Aga saal on külm, noo, palavatel päevadel muidugi üliumbne. Ja täna mõtlesin, et kui Eestis trenn algas kell 5 siis ikka kella viieks pidi kõigil olema riietatud ja soojendus ka tehtud, siin jõutakse veerand tundi hiljem kohale, Uruguays olen! Ning kuidas sulkas ikka aasta ringi olime saalis lühikeste pükste/seelikuga, siin ei tahtnud jopet kohe mitte ära võtta…
Siis hispaania keel. Vaatasime taas mingeid raamatuid, rääkisime oma tegemistest. Keeletunnid on tugiisiku majas, konditsioneer ja puha, seega soe. Tagaaias on vana keerdus ploomipuu, mis hetkel õitseb eriti kaunilt ning suurte sidrunitega sidrunipuu, ma mõne sinitaeva ilmaga võtan ette ja pildistan!
Pärast tundi tulid Leon ja Luisa minu poole. Leon küll vaid vaatas asukoha üle ja läks edasi tennisesse, aga me Luisaga tegime teed ja rääkisime. Paraku küll lõppes Marianal varsti proov ning ta ühines meiega, mis tähendas, et teemad olid üldised, me ei saanud rääkida tunnetest, oludest. Sest Luisa jaoks ongi probleem, et kõik on siin nii pealiskaudsed, oma mõtetest-tunnetest ei saa kellegagi rääkida. Minul on parem, pere on hoopis teine, aga eks teise samal-tasemel vahetusõpilasega mõtteid vahetada, oi ei ütleks ära!

Punktidena:

  • Sain juba laupäevaks küllakutse. Ma räägin, nad on toredad seal koolis. Ja üldse mitte nii lapsikud. Ning kõik mainivad kogu aeg, et KUI midagi on, helista või sõnumeeri!!! Ning üks teine tüdruk rääkis, et jaa, pühapäeviti käime rannas, on mõnus, tule ka kindlasti kui muud ees pole! Ta on perega ka tuttav ning elavat siin lähedal, hästi sümpaatne ja sõbralik!
  • Millalgi nädalavahetus teen süüa! Noo, lõpuks ometi! Kartuleid hakklihakastmega, ohsedaelu!
  • Neljapäeval siis kooli avamine, tunde pole, kooli alles veidi enne kuut, riietus teksad+Valge, tegin Yfu pusa osas õige valiku;))
  • Ja ei ole midagi, ma söön siin mingi meeletul hulgal saia sisse endale. Okei, keeksi küll ja õliga küpsetatud, mitte võiga, aga siiski. Ning söögikorrad on harvad, kuid suured. Seed kõht on tühja võitu ja siis väga täis. Kuid ma kujutan ette, et kaalule astudes on number kasvanud pigem.
  • Heh, teil seal Eestis on ikka lahe. Steneli rääkis eHärmast ja ränkadest kontrolltöödest, mm, eesti kool!
  • Selles koolis küll tunnid 45 min ei kesta. Üldse ei saa ma sellele süsteemile pihta hästi. On paaristund, mis on ala 80 min, siis üksik tund, üksik ja paaris ning üksik. Ning vahetunnid on ka kuidagi pikemad kui 5 min, ehkki mulle ikka räägitakse et jajaa 45+5 on:D Ja 7 tundi lõpeb ka 12.45- teised koolis lõpeb 13.20…
  • Ah, ja järgmisel reedel on TAI2009, mis on kahe Liceo ürtitus siin Carmelos. Algas spordivõistlusena, nüüdseks on juurde tulnud veel muud. Ehk siis tunde pole, iga klass osaleb, osa klassist osaleb spordivõistlustel, osal on mingi ülesanne ala teaduslik, ning pärast on läbi Carmelo kostümeeritud rongkkäik kõigile, muusikavalik on ka tähtis, ma ei tea, kus seda siis lastakse:D Ah, ja meie klass on marsslased/tuknukad. Ehk siis me teeme kuskil endale rohelised kostüümid ja suured pead.
  • Ning ülejärgmisel nädalal on vaheaeg:D Üks nädal. Mõnus, lebokas. Aga meil on plaan minna Coloniasse, seal on mingid kontserdid ja noo, kui sinna, siis juba päevakest ka natuke veeta! Niiet ma ootan täiega, need kontserdid tunduvad ka väga huvitavad, jazz ja midagi uruguaylikku.
  • Ah, ja Täta, ma järgmisel päeval kuulsin, et siin tantsitakse ikka flamenkot ka:D Montevideos seal Mariana proovi lähistel on mingi koht, kus saab vist õppida ning mingil neist kontserditest on ka flamenko muusikat, sain ma aru.
  • Ning millalgi oktoobris lähme ehk idapoole mägedesse matkama, UJEEEE!

Seega, Mari on õnnelik erinevalt sinust, kes sa seda blogi loed :D Aga ära loe siis, kui sa just Tiina pole;)

Besitos!

6 comentarios:

  1. See ju jääbki Sulle mälestuseks!
    Ja kuna ma olin nädal aega ära, siis ma pean ka laupäeva peale märkmikusse suurelt kirjutama MARI BLOGI!, sest need on tõesti nõnda pikad.
    Ole tubli!Tsau!

    ResponderBorrar
  2. Kareet, sa oled tagasiii!:)) Ning, head lugemist;))

    ResponderBorrar
  3. Ma ka ikka vahel proovin lugeda!! Mis siis, et mulle suht täna edastati informatsioonikilluke, et Sa vihkad mind..

    ResponderBorrar