jueves, agosto 27

2 nädalat Urus, 10 päeva peres!

Nonii, nüüd olen elanud paar päeva ikka nagu eelminegi nädal. Koolis, kodus, midagi veel. Aga koolis panen kogu aeg punkte kirja, mida blogisse postitada! Lihtsalt midagi, mis jääb silma ja tundub erinev ning mida oleks hea ka ise hiljem meenutada:) Aga on mingi vahe eelmise nädalaga. Koolis on veel hullem tüdimus ja igavus, selg valutab neist toolidest ning õpetajad lihtsalt puuduvad ja puuduvad, nii mõttetu on! Samas ma saan keelest rohkem aru, EHKKI mitte siis kui kõik lihtsalt korraga räägivad. Nad lihtsalt räägivad korraga, ja see pole mitte meie endise Härma 9a korraga, see on midagi metsikut. Ja kõikide hääled üritavad teiste omasid üle trumbata, et ikka teda oleks kuulda. Ja siis ürita aru saada neist! Aga isa on juba mitu korda maininud, et ma räägin nii hästi-nii hästi. Täna ka lauas, et kõik oli jumala õige ja nii kiiresti tuli juba. Nad räägivad, et areng selle ajaga on olnud meeletu.

  • Mul kodus kutsa avab uksi! Hüppab lingile ning avab. Kusjuures mitte ainult neid meie linke, vaid siin on ka sellised keeratavad. Noh nagu muruniitjat tõmbaksid käima, selle otsaga! Ja eile oli ta nii intelligentne, et avas ukse, tuli õuest kööki, kass tuli ka. Aga nad koos ei tohi toas olla. Siis kass läks välja ja Fatto läks ja lükkas ninaga ukse kinni:D
  • Ma sain umbes üleeile teada, et meil on kodus kilpkonn:D
  • Koolitundides tüimub tõesti palju suhtlust õpetaja ja õpilase vahel. Hästi palj uarutatakse kõike koos.
  • Õde ja sõbrad teevad bändi, eks ja meil on siin kelder. Selline 7x7 m. Ning praegu on seal üsna kola, aga me teeme selle korda. Et neile proovisaaliks. Ja alustasime juba teisipäeval. Kolatõstsime ühte äärde, puhastasime seinad ja põranda ning tagusime neid munaaluseid naeltega seina! Et parem kõla oleks, akustika, misiganes, pole tugev külg mul. Aga jah, suht lahe nägi välja, pildid on ka, varsti viskan picasasse.
  • Aa, Marianal on sellised tavalised juuksed, eks. Ja talle ei meeldi, sest tema meelest on need liiga kohevad:D Just ilus ju!? Ning täna tegin endale suvaka patsi, krokodilli saba! Ja nad olid vaimustuses, et NII ruttu, NII hästi. Mul vajusid juuksed kohe lahti... Mirjam, tule esitle oma oskusi!
  • Keemias õpivad ala molekuli/elektroni ehitust. Veel lihtsam kui mata!? Aga kurja, ma ikka ei saa aru, liialt võõraid sõnu:D
  • Hästi tüüpiline, et koolis vahetunnil süüakse küpsiseid, siis kõik sodi ja pakend pärast läheb maha. Täiesti absurd. Ja siis sealt lendabki kuhuiganes.
  • Vahetunnid on 5 min, üks on 10min. Aga kui kell tundi käib, oodatakse veel nii minuti ja siis hakataks liikuma klassi poole. Aga jah, mul on ka nii, et õpetajad vahetavad klassi, õpilastel on koduklass.
  • Hah, kunstis tegin kaasa. Ses mõttes, et matas teen ka, aga kunstis tegin nagu ikka terve tunni tööd, ja mulle isegi meeldis, pole joonistamine, mingite kujundite mäng, ala proportsionaalselt suurendamine jms.
  • Kodus saan tõsiselt hästi süüa. Väga maitseb! Aga ühel päeval läksime välja, et chivitosid süüa, need on nagu hamburgerid, aga vahel on kõike oluliselt rohkem. Kahjuks olid siis kõik kohad kinni, ostsime poest külmletist liha- teate, see andis juba poole Väike-Maarja endise EDU poe mõõdu välja:D Ja pika saia ja kodus sõime, salati ja tomatiga. Aga te ei kujuta ette ka kui hea see oli! See liha, see oli niiii maitsekas, et müstika lausa! Niiet ma ei tea, mis chivito veel on.
  • Järgmisel neljapäeval lähme õega Montevideosse, tal bassitund, ma saan ehk tangot või salsat. Ja chivitot ehk ka:)
  • Eile matas. Phytagorast oleme võtnud juba oma 3-4 tundi. Ja iga päev kõige algelisemad ülesanded. Eile õpetaja küsis tahvli ette, ja üks tüdruk totaalselt keeldus, sest ta ei oska. Kusjuures eelmised 5 ülesannet oli TÄPSELT samasugused olnud! Siis talle seletati kõrval umbes 15min, teised ootasid niikaua ja ta läks tahvli ette, tegi ära. Täiesti absurd, ja oli teisigi, kes ei osanud! Apiiii:D
  • Täna läksin 2.tunniks kooli. Ehk 8.20ks, ja see oli oluliselt parem. Muidu olen nagu zombie, ei suuda ärgata, kohe erksam oli. Ja mata oli esimene ka, seal kõige okeim õpetaja, aru saan ka, päev algas lilleliselt. Aga edasi oli hull:D
  • Õpetajaid puudub palju. Mul kodus vanemad ka täiesti vihkavad seda, nad siiski arstid, ei ole võimalust ju, et puudud ja miks siis õpetaja tohib puududa. Ja siis on asendajad. Aga neid õpilsed ei kuula. Ja midagi tunnis ei toimu tavaliselt. Eile näiteks oli viimane inglise keel ja me lihtsalt istusime klassis-okei, röögiti ja joosti ringi, aga ära minna ei tohi viimasest tunnist, ei. Seadus on selline.
  • Hispaania keele tund oli eile esimest korda. Algas kohe, no kirjutage oma nädalavahetusest, ehhhe. Minevikust tean palju! Aga ei, ainsad vead olidgi aegades. Siis rääkisime lihtsalt ja tegime mõned laused-olevikust minevikku/tulevikku vms. Täna tegelema ka vist rohkem verbide ja aegadega.
  • Tantsu käisin eile vaatamas. Kolm korda nädalas, tantsitaks mingit 5 erinevat tüüpi, salsat ja cumbiat mitte. Trennis on kõik täiskasvanud, mingi 8 tükki keskmiselt. Aga treener tore ja homme lähen:) Peaks ainult mingid hilbud sebima endale.
  • Laupäeval siis järgmine cumple, seekord aga pidulik!
  • Eile toimus esimest korda, et kõndisin tänaval üksi, möödusin kahest tüdrukust ja nad hüüdsid mulle hola, Mari. Lihtsalt, mul pole aimugi, kes nad on. See on see, millest räägiti-et tuled ladinasse!
  • Mai tea kas mainisin, et orientatsioonil oli üks tüdruk Marie, hüüti Mariks. Ehk siis oli kaks Mari. Ükski teine nimi ei kordunud! Ning kodus hüütakse Marianat ka Mariks, seega mina nüüd olen ema jaoks vähmalt Marisild. Mis aga kõlab nagu marisildddd, sest neil on raske miskipärast hääldada d tähte sõna lõpus ja siis on see erilise tähelepanuga. Üldse on emal selline lahe hääl, selline helisev, kõrge, rõõmus, siis see kõlabki nii naljakalt mu jaoks:)
  • JAA! Ma sain eile nüüd teada, et Mariana ei lähe vahetusõpilaseks 4 aasta jooksul, vaid 4 kooliaasta jooksul, ehk siis järgmisel suvel! Normaalne:D Niiet ma saan olla juures ta valiku tegemisel ja muudel etappidel:D
  • Lilla värv on väga moes. Kõik käivad lillade riietega!
  • Ning nüüd nägin esimest korda ka, et vett juuakse pudelist kõrrega. Enne vaid lugenud blogidest...
  • Ja see on ka kuskilt läbi jooksnud, et siin on palju tähti. on jaa!

Ühesõnaga. Kui esimene nädal uruguays läks üsna aeglaselt, ma ütleks, siis need 2 nädalat on küll lennanud! Varsti saab 2 nädalat peres, see on jaa, veider:D Prantsusmaal selleks ajaks tundus mulle, et issaaand, miks ma juba ära pean minema! Nüüd õnneks mitte. Ma saan sellelt aastalt võtta veel ja palju!

Besos,

Mari.

3 comentarios:

  1. Kodus saan tõsiselt hästi süüa. Väga maitseb! Aga ühel päeval läksime välja, et chivitosid süüa, need on nagu hamburgerid, aga vahel on kõike oluliselt rohkem. Kahjuks olid siis kõik kohad kinni, ostsime poest külmletist liha- teate, see andis juba poole Väike-Maarja endise EDU poe mõõdu välja:D Ja pika saia ja kodus sõime, salati ja tomatiga. Aga te ei kujuta ette ka kui hea see oli! See liha, see oli niiii maitsekas, et müstika lausa! Niiet ma ei tea, mis chivito veel on.

    Et nagu... tsau Marisildddd!

    ResponderBorrar
  2. um, nii vahvad vead on Sul, haige huumor, aga muidu mõnus.
    Ning muideks, Triin juba kurtis mulle eile, et Sa pole talle mitu-mitu-mitu nädalat kirjutanud! :D

    ResponderBorrar