martes, agosto 25

Juba heideti ette, et ma pole ammu kirjutanud. Ei ole jah, reedest saadik, 3 päeva, pole just eriti palju :D Aga tegelikult on palju juhtunud, seega tuleb TAAS pikk blogi!
Alustagem. Laupäeval oli siis mu esimene cumple 15. See oli päevane, mitte midagi meeletult suurt. Kuid siiski, siin on nii, et külalised tulevad umbes tund aega varem, siis saabub sünnipäevalaps ise. Me tegime sünnipäevalapsele koridori, hoidsime kõik ühte lille, siis ta saabus möödus meist ja siis on kohustuslik valss. Muusikaga oli üldse nii, et üks inimene oli kogu aeg arvuti taga, pani vastava muusika, rääkis mikrofoni, kaameramees oli ka, kes filmis kõike. Hah. Valss, esmalt isaga, siis võtsid kõik poisid järjest üle, ja noo, andke andeks, aga ega nad valssi küll tantsida ei oska!! Pole ikka nende jaoks. Seda oli kohe kole vaadata! Lihtsalt samm ühele poole, samm teisele poole, siis vastavalt poisile toimus ka keerutamine… Nii, aga rõivastus oli vaba, KUID sünnipäevalaps ise kandis valget sits-sats kleiti, soeng oli meeletu, kingad, ohh, see polnud ka kohe üldse mitte ilus. Õnneks Mariana ja Johana ütlesid, et neile ka ei meeldinud see kleit, kuid pärast kodus Mariana näitas, millised tema kleidi on, noo, ega need paremadki polnud. Meil seal Eestis on vähemalt enamikul maitset. Ja muidugi! Mis tort! Selline kena kahekihiline, nagu pulm! Vaadake pilte picasast, sealt näete.
Nii ja siis istuti lauda, oli eelroog, tants, pearoog, tants, jäätis, tants, kook, tants. Eestis pole sellist asja, et tantsitakse niimoodi. Ehk siis cumbia. Ja kõik laulsid kaasa, tantsisid. Olid erinevad kohustuslikud rituaalid ja laulud, mida lasti, mille järgi tantsiti, kõik said mingid lillepärjad kaela, erinevaid maske, pritsiti vahtu, selline taidlemine käis. Aga üldiselt, jah, ma ei saa öelda, et mul oli igav, sest oli uus ja ma imesin kõik endasse ning vaatlesin, kuidas käitutakse, kuid kuna ma midagi aru ei saanud, laule ei teadnud, enam-vähem olin vait kogu aeg, siis jah, rahvastatud üritused pole mu lemmikudJ
Aga täna õhtul lähen ühe poisi sünnipäevale, see on õhtul 10st hommikul 7ni vist umbes, ja tal on kaks vanemat õde, seetõttu peetakse suurelt, muidu poistel ei peeta 15 nii tähtsaks. Ja see pidavat tulema lõbusam, sest rohkem noori, vanaemasid-sugulasi polevat nii palju ja mai tea, lõbusam:D Eks ma näe, ega ma just vaimustuses pole, tuleb tõdeda…Nii ja eile läksime siis oma maakohta. See on siit 7km kaugusel, selline kena nunnu maja, Rio de La Plata ääres. Ehk siis rand ka, ja noh, see pole Eesti mõistes eriti jõe mõõt, ikka nagu merelaht:D Sain oma elu esimese asado- ehk siis siin söödav liha. Grillitakse hõõguvatel sütel, ning sütel tehtud kartuleid ja maguskartuleid ka. Bataat on siin üldse väga tihtisöödav! Aga maja on lahe, õlg-/rookatus, mai tea, nagu Eestis, nad juba mu kingitud raamatust vaatasid, et meil neid palju, ja et neil seal maal samasugune, ehkki kõigil teistel erinev ja neid vaadati imelikult kui nad selle tegid:D Ja sees on õrs- ehk siis nagu Soome mökkid!;) Aga mul oli hästi mõnus tuju tegelikult, Johana oli ka seal oma perega, see ongi selline koht, kus kõigil oma onnikesed, ja suvel veedetakse palju aega seal, siis jalutasime, veetsime aega koos Johana perega, käisime sealsel lennujaamal-selline pisike, Buenos Airese vaheline, nägime Kuldseid! Üks täiskasvanu, üks 4kuune, ilgelt armas:D Aag mul oli hea olla, sest päike paistis, ja võttis, muide, panime faktor 40 peale, isa ütles, et seal on täpselt osooniauk, ehk siis vägaväga ohtlik. JA! Hmm, läksime alla jõe äärde, siis ema rääkis, et jaa, siin on tegelikult maod. Kolme sorti madusid, ütles nimed ka… Aga veel nad magavad, aga kui suvi, siis lihtsalt vaata ette, et peale ei astuks. Mulle kohe nii meeldis see mõte, et seal on maod! Õhhhhhh… Saan Uruguays mao käest hammustada! Brr.
***
  • Meil on siin koduabiline, kes käib tööpäeviti koristamas. Ja ema teeb süüa, õel ülesandeid polegi. See on nii, et tõuseb lauast, kõnnib minema. Ehk ma ei tea, mis must saab aasta pärast. Koristama ei pea, nõusid ei pea pesema, pesu ei pea pesema...
  • Ma joon kohvi. Päevas umbes kaks tassi. Hah, Eestis küll ei joonud.
  • Mu linnas on tänavad täpselt risti, ja liiklus on ka siis ala ringi, no teate küll. Enamasti on tänavad ühesuunalised, mõned kahesuunalised on ka. Aga eksida on nii kerge, sest kõik on täpselt risti:D Aga siin on kõik linnad vist sellised. Ja autod pargivad paremale poole teed, motod vasakule.
  • Moto poode olen rohkem näinud kui riidekaid. Ning toidupoode, nagu polekski!

See you!

Mari.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario